MOCIÓ QUE EL PSC HA
POSAT A VOTACIÓ I QUE HE DEFENSAT AL PLE DEL PARLAMENT DE CATALUNYA PSC SOBRE L-9
DEL METRO, CONNEXIÓ TRAMBESÒS I TRAMBAIX, AEROPORT DEL PRAT I ESTRATEGIA
INDUSTRIAL FERROVIARIA.
1.
Tancar negociacions amb les
empreses concessionàries que permetin finalitzar les obres l’any 2014 i tenir
en ple rendiment el tram de la L9 del metro entre Zona Universitària i la T-1
de l’aeroport del Prat i el ramal de la zona Franca de Barcelona, a inici de
l’any 2016.
2. Estudiar i fixar un pla de finançament per a finalitzar el tram
de la L-9 entre les estacions de Maragall i la Zona Universitària, com també
fixar un calendari, que permeti la seva entrada en funcionament abans de 2020,
tot reclamant a l’Estat una aportació que compensi la reducció del 60% de la
seva aportació al transport públic metropolità en el 2013.
3. Atesa la importància de la L-9 del metro com a infraestructura
que reequilibra el sistema de transport públic i que tindrà una gran
repercussió en l’ordenació de la mobilitat, encarregar durant l’any 2014 a
través de l’ATM els estudis informatius de la connexió entre les línies del
Trambaix i el Trambesòs, en consens amb l’Ajuntament de Barcelona.
4. Continuar els treballs que han de portar a l’inici de les obres
de l’estació intermodal del Prat de Llobregat.
5.
Treballar conjuntament amb el Govern de
l’Estat per acordar la solució per a iniciar les obres de connexió
ferroviària de la T-1 de l’aeroport del Prat amb l’estació de Sants i l’estació
de la Sagrera, perquè pugui estar operativa l’any 2017.
6. Instar al Govern de l’Estat a desenvolupar un nou model
aeroportuari de gestió descentralitzada i individualitzada, garantint a
l’aeroport del Prat la participació determinant del Govern de la Generalitat de
Catalunya, les administracions locals i els agents econòmics i socials, amb
l’objectiu d’aconseguir un model competitiu, modern i eficient i traspassant a
la Generalitat de Catalunya la gestió i/o titularitat dels aeroports de Girona,
Reus i Sabadell.
7. Incloure en l’àmbit prioritari de mobilitat de l’estratègia
industrial de Catalunya un tractament específic del sector ferroviari per tal
que pugui mantenir la seva importància tant des del punt de vista de desenvolupament
tecnològic com de creació d’ocupació. En aquest sentit, el Govern presentarà
abans d’acabar l’any i d’acord amb l’Estratègia Industrial per a Catalunya
alineada amb les prioritats definides per la UE, el pla que ha d’incloure el
clúster del ferrocarril.
8.
Exigir a l’Estat major celeritat a les obres
de l’Estació de la Sagrera i de modernització de l’Estació de Sants amb el
compromís de finalitzar-les durant el 2015.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada