dimecres, d’octubre 03, 2012

L’educació un valor de país.


L’educació es sens dubte un dels pilars del país, el que algunes proclames definirien com una de les estructures d’estat. Doncs bé acaba de començar un curs, gens fàcil,  per les retallades què, els governs de Catalunya i d’Espanya estan sotmetent als centres educatius i per una nova Llei de l’Educació que acaba d’aprovar el govern de l’Estat i que dibuixa un model educatiu antiquat, que trenca amb l’equitat, aposta per la segregació i els itineraris de no retorn, en coherència amb una ideologia centralista i de dretes, que entén l’educació com un sistema que garanteix la preservació de les diferències socials.
Aquests dies, tots els debats de les retallades, que afecten el moll de l’os de l’estat del benestar, estan tapats pels debats nacionals. Als governs conservadors ja els hi va bé.
Estem preocupats pel canvi de model que progressivament també està impulsant el Govern del President Artur Mas i que patiran els nostres infants, les seves famílies i els centres educatius.
Manca de finançament de les escoles bressols municipals .
Manca de finançament de les escoles municipals de música i de dansa que posen a l’abast del conjunt de la ciutadania els aprenentatges artístics històricament preservats a les elits culturals i econòmiques del país.

Manca de suport econòmic de la Generalitat als plans educatius d’entorn i a d’altres programes d’èxit, de cohesió social i de lluita contra l’absentisme.
Insuficiència i retard en el pagament de les beques menjador.
Desaparició del finançament dels programes de qualificació professional inicial (PQPI) del Departament de Treball i Ocupació.
Separació de la xarxa d’escola pública i d’escola concertada, amb horaris lectius diferenciats i la no recuperació la sisena hora a les escoles públiques de Primària que està dificultant la igualtat d’oportunitats.
Fre a la creació i a l’impuls dels institut-escola com a centres públics que afavoreixen la continuïtat i la coherència del projecte educatiu.

Insuficiència de beques i ajuts per accedir als estudis post-obligatoris davant la instauració o l’augment de les taxes a la Formació Professional i a la Universitat públiques.
Desaparició del finançament de les activitats de les AMPES.
Difícil situació en la que queden els centres educatius per les modificacions de les condicions de treball del professorat, la reducció de plantilles i els increments de ràtios.
Cal prioritzar la inversió en Educació com la millor garantia de futur, la millor inversió possible per superar aquesta greu situació econòmica, política i social que vivim.
article publicat al Granollers informa.
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada