L’aprovació provisional del Pla d’ordenació urbanística municipal obre les portes al disseny d’un model de ciutat vell i nou a la vegada.
Vell, perquè permet seguir creixent harmònicament, és a dir, sense sotragades; que impedeixi, en la mesura que pugui, el trencament de la cohesió social; amb uns estàndards de benestar d'un Granollers a mida de les persones, que al llarg de tots aquests darrers anys hem anat fent i forjant entre tots. Granollers és aquesta ciutat on la majoria creu que és un bon lloc per viure-hi, i a on la majoria de ciutadans i ciutadanes té la creença que encara pot millorar més, i a on, però, també hi detecta problemes i mancances, com la necessària millora de la circulació i un habitatge més assequible.
Un model nou que, entroncant amb la ciutat acollidora –vila oberta– afronti, entre d’altres polítiques, qüestions urbanístiques de gran calat que de ben segur la transformaran.
El Govern de la ciutat té entre les seves prioritats recosir, per integrar-los millor en la vida col·lectiva i diària de les persones de Granollers, diversos espais urbans, de petits i grans, entre els quals voldria destacar la cobertura de les vies del tren de la línia anomenada de França.
Granollers va fer un salt qualitatiu quan va canviar la línia ferroviària del carrer de Girona a l’actual situació. Aquest canvi va permetre el creixement a llevant dels carrers i barris de la ciutat. Però la vila ens ha crescut, i el que era un pas endavant, avui és una barrera, en aquesta ciutat que volem.
Cal fer, per tant, un gran pas endavant, que permeti la integració del traçat del ferrocarril a l’entorn urbà pel qual travessa. La decisió dels ciutadans a Granollers, Catalunya i Espanya, ha permès tenir uns governs de signe polític semblant, i és voluntat dels tres governs, el municipal, el de la Generalitat i el d’Espanya, avançar en aquesta línia de treball, és a dir, a través de la modificació del planejament, i tenir els mecanismes urbanístics, jurídics i financers per fer possible el soterrament de les vies, entre la carretera de la Roca i la de Cardedeu. I en el futur no llunyà, activar la modificació de l’actual estació del tren a la plaça de Serrat i Bonastre.
El soterrament de les vies, amb el qual estic convençut que tots hi estem d’acord, significarà un salt qualitatiu per recosir una part important de la ciutat. Permetrà una nova centralitat, millorar la vialitat transversal i aconseguirà, a part de sostre per habitatge, nous espais d’aparcament i de lleure.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada